Telefon z Afryki – czyli uwaga na nocne oszustwo!

Telefon z Afryki – czyli uwaga na nocne oszustwo!

W wielu domach Polaków wciąż dzwoni telefon z Afryki. To oszuści, którzy starają się Was okraść. Nie pozwalajcie im!

Nocne telefony z Afryki to staromodny sposób na oszustwo! Przestępcy dzwonią i przedstawiają się jako pracownicy rządowi lub instytucji charytatywnych, prosząc o wsparcie finansowe lub fundusze na rzekomo poważne projekty. Niestety, te tak zwanego „zarobkowego” propozycje często okazują się fałszywe i oszuści nie tylko wyłudzają pieniądze od ofiar, ale czasami proszą nawet o dane osobowe.

Jak można powstrzymać tych oszustów? Przede wszystkim należy zachować czujność. Jeśli dostaniecie taką ofertę, nie odpowiadajcie!. Zignorujcie telefony i sprawdźcie informacje o firmach lub jednostkach, które przedstawiają się Wam jako swoje partnerze. Weźcie też pod uwagę, że nigdy żaden urząd czy agencja nie będzie prosić o wpłaty pieniędzy poprzez telefon z Afryki. Jeśli macie wielkie wahania: skontaktujcie się z organizacjami i porozmawiajcie na temat dowodu weryfikacyjnego.

Wystrzegajcie się tych osób i bądźcie czujni! Nocne telefony z Afryki mogą stanowić poważne zagrożenie dla Waszych pieniędzy – dlatego bierzcie to serio i nauczcie się rozpoznawać oszustwa.

Afryka stała się nową areną dla przestępców szukających naiwnych ofiar. Oszuści wykorzystują wprowadzone niedawno, nowoczesne technologie do oszustw. Jednym z najpopularniejszych trików jest „telefon z Afryki”.

Ściśle mówiąc, oszuści podszywają się pod członka rodziny lub menedżera instytucji do tego stopnia, że ofiara jest przekonana o prawdziwości ich afrykańskich zarzutów.

Najpierw ofiara otrzymuje telefon z Afryki od mało znanej osoby mówiącej po angielsku. Zwykle oszuści udają członka rodziny lub pracownika banku lub organizacji humanitarnych mówiąc, że potrzebują pomocy finansowej. W przebieg oszustwa mogą prosic o podanie swoich danych bankowych czy listy wyzwań i problemów lećace na ich kraj.

Aby uniknąć kolejnego takiego triku, trzeba być na baczności i nie ufać każdemu rozmówcy, który twierdzi, że pochodzi z Afryki. Jeśli otrzymamy taki telefon, lepiej go natyexmiast odrzucić i powiadomić odpowiednie służby – policję lub instytucje bankowe – o takim incydencie.

W ostatnich miesiącach coraz częściej można usłyszeć o oszustwach polegających na wyłudzaniu pieniędzy przez telefon. Najczęściej są to próby dotarcia do naszego portfela przez oszuści, którzy dzwonią z Afryki. Chociaż temat jest szeroki, warto teraz skupić się na zagrożeniu związanym z tak zwaną „nocną wyłudką”.

Taka wyłudka polega na tym, że oszuści dzwonią po północy i twierdzą, że są z policji lub Banku. Podają fikcyjne nazwisko i domagają się opłaty, twierdząc, że jest ona wymagana na podstawie ustawy. Ofiary są proszone o podanie numeru karty kredytowej lub podanie danych osobowych. Ponieważ ludzie są nieprzygotowani na tego rodzaju okropne praktyki, często padają ofiarami tego oszustwa.

Aby uniknąć tego rodzaju wyłudzenia, należy pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Jeśli ktoś dzwoni i podaje się za policjanta lub pracownika banku, należy od razu uczulić tej osobie, że jest ona objęta prawem i jej roszczenia będą badane przez policjantów lub bank. Należy porozmawiać ze swoim bankiem i pytać go o prawdziwe dane telefonu Banku. Ponadto, nigdy nie powinno się podawać swojego numeru konta ani danych osobowych drugiej stronie bez przekonania, że ta osoba naprawdę może pomóc rozwiązać problem.

Wszystko to sprawia, że trzeba być bardzo ostrożnym przed podaniem swoich danych osobowych lub numeru konta czy karty kredytowej innemu człowiekowi przez telefon. Należy mieć na uwadze fakt, że oszuści bardzo chcieliby wykorzystać nasze słabości i doprowadzić nas do strat materialnych i psychicznych.

Dlatego ważne jest, aby poinformować swoich bliskich o podejrzanie wyglądajacym roszczeniach innych osób i ostrec Tego rodzaju osatuwom oraz pilnować by informacje o naszych darmach finansowych byly obslugiwane tylko przez odpowiednie instytucje finansowe.